Archive for Únor, 2012

Stravování podle metabolického typu

Pondělí, Únor 20th, 2012

Co to vlastně je? Je to poměrně propracovaná metoda. Vychází z toho, že každý člověk je jiný a reaguje na stejné potraviny jinak. Zjednodušeně to znamená to, že když kamarádka našla super dietu, která na ni funguje, tak ale vůbec nemusí fungovat na nás (to je tak nespravedlivý:-D).

A nejedná se vlastně o dietu, je to systém stravování (jojo, zase se ale jedná o určitou změnu v životním stylu, takže mozek se u toho musím taky potrápit).

A co je fajn zpráva, můžete se sami otestovat, do kterého typu ze tří patříte. Test obsahuje vícero otázek, na internetu jich bývá méně - kolem 25, ale mělo by to stačit.

Můj oblíbený odkaz bohužel zmizel, ale našla jsem jiný, kde vám výsledek bude také hned vyhodnocen. Zároveň se na závěr dozvíte základní doporučení, jaké poměry při stravování dodržovat. Kdo je zvědavý, mrkněte:

http://www.drhorejsova.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=69:tst&catid=46:strava-testy&Itemid=54

Zimní Zumba Fitness prázdniny

Pondělí, Únor 20th, 2012

Děti mají prázdniny a my je máme taky:) Začneme znovu v úterý 28. února.

Zumba v úterý 14. 2. není

Úterý, Únor 14th, 2012

Zdravím vás všechny, bohužel dnes Zumba Fitness nebude:(

Čtvrtek 16. 2. platí:

od 19 hodin úvodní hodina pro začátečníky (zdarma)

od 20 hodin klasika (ale přijít mohou i ti začátečníci)

Který sport si vybrat?

Pondělí, Únor 6th, 2012

Minule jsme si zopakovali, jak je to s intenzitou cvičení. Už víme, že nemá smysl zničit se tak, že budeme lapat po dechu, bude nás všechno bolet a div se nám nebude motat hlava. Víme, že v tu chvíli raději zmírníme rozsah pohybu, začneme chodit místo skákat, vynecháme ruce apod.

Na druhou stranu taky víme, že příliš to “lechtat” taky nemá účinek:)

A co teď? Jaký sport si vybrat? Je jich moc, tak který? Tady to bude celkem jednoduché. Podle toho, co chcete. Nejdůležitější zásada i bez ohledu na cíl je - musí vás to BAVIT. Pokud chcete shazovat kila, tak proto jsou vhodné aerobní aktivity - rychlá chůze, pomalý běh, cyklistika, zumba, aerobik a podobně. Pro hubnutí je fajn držet se v optimální tepové frekvenci (článeček z minula). Pokud chcete tvarovat, hodí se posilovací aktivity.

No a nejlepší je obojí kombinovat. Ať už v rámci jedné lekce (to má například mamča při aerobiku - část hodiny je aerobní, část je věnována posilování), nebo i v rámci třeba týdne (v pondělí kolo, v úterý posilovna, ve středu aerobik, ve čtvrtek pilates, v pátek zumba apod. - no, to je trochu přehnaná ukázka:)). No a přiznám se, že jak pokračuji ve studiu na téma životní styl, začíná mě čím dál tím víc lákat vkládat do hodin Zumba Fitness více toho posilovacího… Tak se případně nedivte, když postupně 3 až 4 písničky budou více zaměřeny tímto stylem… Ale 60 % hodiny bude stále taneční:)

Našla jsem teď na internetu článek, kde je i uvedeno, jakým způsobem může člověk pomáhat tělu, aniž by musel do tělocvičny a potřeboval nějaké nářadí. Článek není špatný, určitě po jeho přečtení každý usoudí, že to vlastně zná, ale vůbec není na škodu, když si to člověk zopakuje. Snadno se to zapomíná:) Mrněte na něj

http://www.novinky.cz/zena/zdravi/258521-jak-zpevnit-telo-bez-vetsiho-usili-aneb-cvicit-lze-pri-kazde-prilezitosti.html

Úterý 7. 2. - aerobik

Neděle, Únor 5th, 2012

Hezký večer,

v úterý bohužel nemůžu na Zumbu. Ale mamča přijde, takže kdo nechce přijít o pohyb, zajděte, mamča bude mít aerobik.

Klasika od 19 hodin v tělocvičně.

Užijte si to:)