Archive for Duben, 2012

Dobřanská pouť - sobota 16. června 2012

Středa, Duben 25th, 2012

 

Program:

13:00-14:30             dechovka

14:50-15:50             ZUŠ J.S.Bacha + Dobřanské bábinky

16:10-17:10    ZUMBA PARTY pod širým nebem

17:30-18:10             Sinetrium

18:30-19:10             Abused

19:30-20:30             Zavřít

21:00-24:00             Anakonda benda

ZUMBA PARTY pod širým nebem proběhne stejně jako předloni na dobřanském náměstí a opět bude zdarma!

Doufám, že si letos opět přijdete zatrsat a že si to znovu pořádně užijeme! Pokud si chcete minulou akci připomenout, podívejte se do Galerie http://zumba.eblog.cz/galerie.

Hlavně klid:)

Středa, Duben 25th, 2012

Není to sice konkrétní rada pro zdraví a štíhlou linii, i když… Stres škodí všemi směry, takže když budeme v klidu, přece jen něco pro to naše zdraví děláme:)

Takže se podívejte na webovky http://www.jenprozeny.cz/drby-celebrity/portrety-rozhovory/15x-celulitida-slavnych-krasek?page=0,0  a prohlédněte si hezky poctivě všech 5 stran!

Tak co, taky je vám líp na duši?

úterý 24. 4. 2012

Úterý, Duben 24th, 2012

Tak sice už jsem na tom líp, ale stejně mám zůstat v klidu, takže zumba nebude. Ale pokud by se přece jen někdo do tělocvičny vydal, tak nenarazí na zavřené dveře. Mamina tam bude, takže by prý bylo nějaké posilování. Vy se máte! :)

Dnes 5. 4. změna

Čtvrtek, Duben 5th, 2012

Ahoj všem, dneska bude změna - bohužel dnes nemohu, ale od 19 hodin má mamina aerobik a kdo by měl zájem, tak od 20 hodin udělá kruhový trénink. Doporučuju, je to super věc. Nejraději bych šla sama, no jo, jenže kdybych mohla sama, tak bude zumba…

Vy ale můžete, tak využijte situaci:)

Po Zumba Fitness se nehubne a taky ničí záda. ???

Úterý, Duben 3rd, 2012

 

Tak jak jíst jsme si říkali, jak pít taky, jakou intenzitou cvičit taky.  Nechala jsem vám nějakou dobu, jak se s tím popasovat:) Ale přesto mi to nedá a trochu se vrátím. V poslední době se často objevují informace, že Zumba Fitness je špatná a že se při ní nehubne.

Trochu mne zklamalo, že tyhle hlášky vypadly i z lidí, které jsem považovala za odborníky. Abych nekřivdila, možná si to autoři článků poupravili, aby to znělo senzačněji, nebo i vytrhli útržky z celkového konceptu.

Jak to tedy je. Paušálně říct - Zumba Fitness je špatně, protože při ní má člověk vysokou tepovou frekvenci - to je nesmysl.

Jak víme, takovým obecným pravidlem je, že se hubne zhruba po 30 minutách pohybu při 60 - 75 % maximální tepové frekvence (nebo ještě obecněji a jednodušeji - měli bychom být schopni lehce konverzovat, neměli bychom se extra zadýchávat apod.). A samozřejmě při Zumba Fitness je možné (a snadné) tuto hranici překročit. Jenže to můžete i při běhu, při aerobiku, při spinningu, běžkách a u ustatních aerobních cvičení:-D Mimochodem, nejvíce ohroženi přehnanou tepovkou jsou instruktoři - ti musí pohyb více zdůraznit, více poskočit,  dvojnásob zvednout nohu, aby klienti pořádně viděli, co že to mají udělat.

Už na prvním školení pro instuktory nám bylo kladeno na srdce, že při Zumbě instruktor nemluví, aby si klienti mohli užít hudbu a nebyli hecováni k vyššímu tempu, než je jim milé. Pokud jste viděli Beta Pereze v akci - opravdu nevypustí slovo, jen ukazuje a v jeho projevu není žádné šílení - jako třeba kdo doskočí výš, kdo poskočí dál apod.

Vše závisí také na osobní kondici každého. Při stejné písničce a stejné choreografii se někomu tep zvýší jen o kousek, někomu srdce lítá až v krku. Proto je důležité, aby si každý cvičení přizpůsobil - je-li to na vás moc, uberte ruce, zkraťte kroky, místo poskoků dejte chůzi. Je-li to na vás málo, naopak přidejte ruce, prodlužte kroky, zvětšete rozsahy. Při skupinových cvičení není možné, aby se instruktor každému věnoval individuálně, ale budete-li chodit pravidelně, uvidíte, jak brzy poznáte, že už zvládáte snáz a dokonce můžete i přidat.

Další plus v Zumbě na udržení tepové frekvence - po každé písničce se jdeme napít a tep okamžitě reaguje. Sem tam je přihozena nějaká “infarktová” písnička - na určitý úsek lekce je dobré, když nám tep vyletí výše - posilujeme tím srdce a zvyšujeme kondici. No a jak jste si určitě všimli, po “infarkťáku” následuje pomalá skladba, právě na zklidnění tepové frekvence. 

Jinak další logický krok - začátečník zpočátku může snadno dosahovat vyšších hodnot tepové frekvence - pokud není zvyklý vůbec cvičit a snaží se okamžitě zvládnout vše, co ostatní. Na to je taky rada (kromě toho, co bylo popsáno výše o ubrání v aktivitě) - vydržet - s rostoucí kondicí na tom je postupně lépe právě i tepovka.

A co se objevuje za další zaručené pravdy - po Zumba Fitness bolí a ničí záda. No, myslím, že když začátečník přijde na spinning, tak ho bude možná bolet i krk:-D  Nebo můžete jít klidně na pilates, chytnete špatného instruktora a je to tam. Opět je to řečeno hrozně paušálně. Pokud si vezmete, že přes 40 hodin týdně sedíte shrbení u počítačů, vážně si myslíte, že 2 hodiny týdně pestrých prvků a kombinací v Zumbě vám dokáže tolik hodin přebít? Neříkám, že se to nemůže stát - pokud někdo postaví hodinu tak, že po delší dobu budete dělat určitý prvek třeba s  velkým prohýbáním v zádech bez následující kompenzace, může se to stát. Ale to už je spíše vina instruktora, než Zumby. Je i fajn, pokud by vás něco bolelo, jít se po hodině (nebo mailem) instruktora zeptat, čím to může být. Důvodem může být spousta věcí - i třeba začátečnická strnulost (která přejde), minimální svalový základ (pak je vhodné doplnit Zumbu nějakým cvičením typu body mind, nebo zajít na aerobik k mamče - druhou třetinu lekce věnuje právě posilování), ale i nějaký zdravotní problém. Nebo přeslechnete za začátku radu, kdy zpevnit tělo, stáhnout bříško, zadek apod. A můžou to být klidně i špatné boty…

Zumba Fitness je tedy v podstatě opravdu vhodná téměř pro každého bez výrazných zdravotních problémů. Ale počítá s tím, že každý dokáže o sobě přemýšlet a reagovat na svou aktuální kondici a zdravotní stav. Což znamená co? No že se tam scházíme samí inteligentní jedinci:) Dala jsem sice smajlíka, ale je to prostě tak!